HANGADÓ
2004. OKTÓBER ..

Kerékpáros emléktúra a Tátrába

Kis társaságunk minden évben felmálházza kerékpárját egy többnapos túrára, így tettünk az idén is. Most azonban nem a klasszikus formát választottuk, kísérő autónkat nyomták a csomagjaink, de így gyorsabban tudtunk haladni.
     Összeszokott a kis csapat, hiszen – furcsa kimondani – kb. 8 éve tekerünk együtt. A fiatalabbak életkorát tekintve ez „nem semmi!”.
      Az idén egy kicsit bátrabban választottunk úti célt és a Magas-Tátra felé vettük az irányt. Veterán barátommal mi már koptattuk erre az aszfaltot, így könnyebb volt felmérni és megszervezni a túra útvonalát, hogy forgalomtól mentesebb és gyönyörű helyeken járjunk. Az útirány: Rétság – Besztercebánya – Donovaly – Ruzsomberok – Csorba tó – Poprád – Brezna – Zólyom – Balassagyarmat – Rétság. Fiatalabb kerekeseink gond nélkül gyűrték le az Alacsony- és Magas-Tátra meredek – olykor 12 %-os – emelkedőit, a csúcsot Strbské Plesó 1440 m-es magassága jelentette.
Az útra 4 napot szántunk és 540 km-rel mutatott többet a kilométeróránk, mikor hazaértünk. A túra résztvevői voltak: Fejes Balázs, Kovács Zsolt, Sági Bence, Bodó Ádám, Brozsek Sándor.
     Ezzel a túrával Dudás Zoltán kerékpáros barátunkra emlékeztünk, aki már 5 éve nincs velünk. Egy rövid „történet” Zoliról: Május 1. Kerékpárverseny. Rétság – Nőtincs – Rétság. Zoli a cél előtt kb. 500 m-rel defektet kapott, erre ő felkapta a bringáját a vállára és így futott be a célba.