Óvodások kirándulásai
2014.06.06.
Add a Facebook-hozAdd a Twitter-hezAdd az iWiW-hez
A rétsági óvodások számára májusban két alkalommal is szerveztek kirándulást. Szerkesztőségünkhöz érkezett írásokat most egy összefoglaló riportban tesszük közzé. Ezúttal is köszönet az írásokért, és a képekért, amelyet több szülőtől, óvodapedagógustól kaptunk közlésre.

Kirándulás Királyházára

Idén a Föld Napja alkalmából erdei túrát tett a Katica csoport. A kis csapatot a Kemencei Erdészet vezetője, Varga Zoltán köszöntötte Királyházán, a Tűzköves forrásnál.
     Korán indultunk, és már a rövid buszozás alkalmával megfigyeltük az erdő jellegzetességeit: sok a fa, növény, félhomály van, megszűnik az autók zaja. Túránkat a tavaszi erdőben gumicsizmával és esőkabáttal felszerelkezve kezdtük meg, a szemerkélő esőt a lombkorona felfogta. Vezetőnk, Dobson Zsófia, a Domszky Pál Erdészeti Erdei Iskola vezetője halk szavával, kedvességével és történeteivel már sokadjára vette le lábukról a gyerekeket. Élvezettel járták az erdei utat, közben a sok szalamandrát, meztelen csigát élőhelyükön megfigyelve okosodtak, és szívták magukba minden szavát. Kérdéseikre mindig válaszolt, felhívta figyelmüket a táj szépségére és tisztaságára. Sok gyermeknek ez volt az első útja az erdő mélyére, és mi is meglepődtünk milyen talpraesetten viselkedtek, kerülgették a pocsolyákat, egyensúlyoztak a hídon, segítették egymást, rácsodálkoztak a természet szépségére. Megérkeztünk a forráshoz, ahol Zsófi és Zoli bácsi meleg takaróval, forró kakaóval és frissen sült kaláccsal várt minket. Ilyen finomat, és ilyen jóízűen még soha nem tízóraiztunk!
     Felmelegedve a kakaótól, a padon ülve a gyerekek örömmel hallgatták a forrás legendáját mesébe szőve. Majd megízleltük a tündérek hűs könnycseppjeit a forrásnál, átvágtunk a patak csobogó vízén, és indultunk a vadászház felé, amelynek környéke egykor még Mátyás király kedvenc vadászterülete is volt! Utunk során meghallgattuk az erdő hangjait: a madarak csicsergését, a patak csobogását, a sár cuppogását a lábunk alatt. A leveleken át beszűrődő félhomályban éreztük a patak, az eső, a levegő tisztaságát.
     Felfigyeltünk a Föld-színekre: zöldre, barnára és a virágok sokféleségére.
     A vadászházhoz érve újabb meglepetés várt minket, hiszen lehetőségünk volt lovas kocsikázni felváltva kisebb csoportokban a Kemencei-völgy csendjében. Aki leszállt a szekérről, a vadászház meleg fészkében kézműveskedhetett Zsófival. A lányok tündérkoszorút készítettek sásból és virágokból, a fiúk karika dobálót vesszőből. Élvezettel készültek a remekművek, miközben már ínycsiklandó illatok szálltak a konyhából, hiszen meleg ebéddel: leves és palacsinta kedveskedtek az Erdészet munkatársai.
     Eközben sajnos nagyon elrepült az idő, így búcsút kellett venni vendéglátóinktól: gyermekrajzokkal és virággal köszöntük meg a programokat és odafigyelést.
     Élményekkel és ajándékokkal felpakolva indultunk vissza az óvodába. A buszon örömmel
beszélgettek a gyerekek a látottakról, énekeltünk, és elhatároztuk, hogy még máskor is szívesen látogatunk el a Börzsöny erdeibe.
     Ezúton köszönjük a közreműködő szülők támogatását is!

Nagycsoportos óvodapedagógusok
     Az állatkerti kirándulásról szóló beszámoló a képek után következik!

Óvodások az állatkertben

Az idei gyereknapot állatkert látogatással tettük emlékezetessé. A tavaszi jótékonysági bál bevételét fordítottuk erre. Két autóbuszt béreltünk és május 30.-án pénteken nagy izgalommal indultunk Budapestre, a Fővárosi Állat és Növénykertbe. Az időjárás kedvező volt, szerencsére, csak itthon esett az eső. Elsőként a flamingók felé vettük utunkat, a gyerekek örömmel telepedtek le a szépséges madarak közelében és elfogyasztották a tízórait.
     További utunkat az állatkert térképe segítette, sorra jártuk szinte az összes nagyvadat. A gyerekek elbűvölten figyelték a hatalmas tigriseket, oroszlánokat, párducokat. Mindenkinek tetszettek a barátságos zebrák, láttunk elefántokat, púpos tevéket, kengurukat, lámákat. A zsiráfokat meg is etethették, hatalmas nyelvükkel bámulatos ügyességgel kaparintották meg a feléjük nyújtott ZOO csemegét, a papagájoknak almát adhattunk. A gyerekeket teljesen elvarázsolta az élmény. Ámulva figyeltük a vizek világát, a halakat, békákat, teknősöket. Láthattuk a kígyók színes sokféleségét.
      A napot a fókák medencéinél zártuk, ahol megnéztük a fóka show-t. Csodálattal szemléltük, mi mindenre képesek ezek az intelligens, jól tanítható állatok. Méltó lezárása volt ez a napnak. Kellemesen elfáradva, élményekben gazdagon indultunk hazafelé.
     Az autóbuszon aztán minden maradék ennivaló elfogyott. Voltak, akik a kapott térképeket, ismertetőket nézegették, és boldogan fedezték fel a látott állatok képeit, no meg néhányan el is szundítottak kicsit...
     Hétfőn aztán a szülőktől megtudhattuk, hogy bizony egész hétvégén élményeikről meséltek otthon a gyerekek. De az oviban is felídézték az emlékekeket és le is rajzolták, emiből az aulában ki kiállítást rendeztünk.
     Köszönjük mindenkinek, aki segítette ennek a szép és tartalmas napnak a sikeres megvalósítását.